První den si svatbu přes internet objednaly desítky párů

Pardubice jsou jedním z prvních měst v České republice, v nichž si mohou snoubenci rezervovat termín svatby on-line. Matrika 5. prosince začala rezervovat termíny obřadů na rok 2012 a zároveň spustila program, který snoubencům umožní si v klidu u počítače vybrat volný termín uzavření sňatku a pak jej na radnici přijít potvrdit. Této možnosti již včera využilo na 70 párů snoubenců.

„V den, kdy začínáme objednávat termíny svateb na další rok, tu každoročně byly delší a delší fronty. Včera tu před osmou hodinou čekalo jen asi 15 klientů. Ti, co s sebou měli laptop, si nadto již ve frontě našli a zadali požadovaný termín i místo svatby a když na ně přišla řada, vyplnili už jen potřebné údaje a zarezervovaný termín potvrdili,“ řekl vedoucí odboru správních agend Petr Kramář.

Přes internet si lze rezervovat svatební obřad přímo na radnici, na pardubickém zámku, hradě Kunětická hora či na jiném pro svatbu vhodném místě v takzvané oddávací dny, tedy vesměs pátky a soboty. „Naší prioritou bylo poskytnout klientům vyšší komfort bez nutnosti stát frontu na úřadě. Pokud však snoubenci budou chtít uzavřít svatbu v jiný den, než určené pátky a soboty, budou si muset tento termín dohodnout osobně na matrice“ upozornil Petr Kramář.
 
Pokyny, jak při rezervaci svatby postupovat, najdou snoubenci na webových stránkách města. Po zarezervování termínu a místa svatby musí do stanoveného data, které jim určí objednávkový systém (zhruba deset dnů), přijít na radnici vyplnit všechny náležitosti, a tím termín potvrdit. „Pokud v tomto termínu snoubenci nepřijdou, je jejich rezervace stornována. Bráníme se tak zneužívání systému a blokování více termínů těmi, kteří se nemohou rozhodnout, který den pro svatbu zvolit. Mimoto je osobní kontakt úřednice se snoubenci pro vyřešení všech formalit před obřadem stejně nutností,“ vysvětlila vedoucí matriky Zdeňka Havlíčková. Na webu  jsou také všechny potřebné informace týkající se uzavírání sňatků, včetně výše poplatků.